Veel gestelde vragen

Algemeen

Wat is de missie en visie van IJsExpress?

IJsExpress vindt dat ‘Super Premium’ ijsmerken een ‘Super Premium’ distributiepartner verdienen. Wij zijn al vele jaren die partner voor onze mooie ijsmerken! Liefde, aandacht en zorg voor het product staan bij ons iedere dag centraal.

Hoe werkt IJsExpress?

Bij IJsExpress werken we met Direct to Store Delivery: bij ons hoeft u niets te bestellen, maar wij komen op route bij u langs en leveren uw ijs direct in uw vriezer. Met wagens die tot -40 graden het ijs koel houden, rijden wij door heel Nederland, met vaste Routeverkopers. De lege verpakkingen nemen wij meteen weer mee terug. Minimaal 1x in de 6 weken, maximaal 2x per week, het is maar net wat u aan ijs nodig heeft. We stemmen dit in goed overleg af en evalueren dit ook meerdere keren per jaar, om ervoor te zorgen dat u optimaal door ons bezocht wordt. Als wij uw gegevens hebben ontvangen, delen wij u in bij een vaste routeverkoper in uw regio, hij is onze IJsExpert en uw vaste contactpersoon.

Hoe kun je klant worden?

Bij IJsExpress werken we met Direct to Store Delivery: bij ons hoeft u niets te bestellen, maar wij komen op route bij u langs en leveren uw ijs direct in uw vriezer. Met wagens die tot -40 graden het ijs koel houden, rijden wij door heel Nederland, met vaste Routeverkopers. De lege verpakkingen nemen wij meteen weer mee terug. Minimaal 1x in de 6 weken, maximaal 2x per week, het is maar net wat u aan ijs nodig heeft. We stemmen dit in goed overleg af en evalueren dit ook meerdere keren per jaar, om ervoor te zorgen dat u optimaal door ons bezocht wordt. Als wij uw gegevens hebben ontvangen, delen wij u in bij een vaste routeverkoper in uw regio, hij is onze IJsExpert en uw vaste contactpersoon.

Komen jullie ook bij mij?

IJsExpress heeft landelijke dekking, wij komen zeker ook bij u!

Hoe kom ik aan de gegevens van mijn routeverkoper?

Via info@ijsexpress.nl of 088-3747100 (WhatsApp & Telefoon).

IJs

Wat voor ijs verkopen jullie?

IJsExpress verkoopt praktisch alle ijsmerken die Super Premium aandacht verdienen. Hier vindt u ons volledige assortiment.

Wat zijn jullie prijzen?

Om onze prijzen in te kunnen zien, kunt u een account aanmaken in onze webshop. Dit kunt u doen door even te registreren op onze website. Hiermee bent u nog geen klant, maar krijgt u wel toestemming om al onze prijzen in te zien. Heeft u liever een persoonlijke prijslijst? Dan kunt u die aanvragen via info@ijsexpress.nl of 088-3747100 (WhatsApp & Telefoon).

Wat zijn de leverkosten / wordt er gewerkt met voorrijkosten?

Wij berekenen geen voorrijkosten. En als u bij ons ijs bestelt met een waarde van €250 of hoger, berekenen wij ook geen leverkosten. Bestelt u ijs onder de €250? Dan brengen wij €35 in rekening.

Deze kosten gelden alleen wanneer wij buiten de route om bij u langskomen. Wanneer we op route komen worden er geen kosten in rekening gebracht.

Wat is de minimale bestelhoeveelheid?

Wij hanteren geen minimale bestelhoeveelheid. Wel berekenen wij leverkosten bij een order met een waarde van minder dan €250.

Dit geldt alleen wanneer wij extra bij u langskomen. Wanneer u bij ons op de route staat, proberen wij de leveringen zo in te plannen dat we niet te vroeg en niet te laat bij u komen. Wanneer u op route wordt bezocht werken we niet met een minimum of met leverkosten.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons op rekening betalen, via een betaallink in uw mail of via Automatische Incasso. Contant afrekenen kan direct bij het leveren van uw ijs. Als u via Automatische Incasso bij ons betaalt, krijgt u korting op uw ijs!

Vriezer

Wat zijn de mogelijkheden voor het kopen van een vriezer?

U kunt bij ons gebruik maken van een speciale ‘vriezerdeal’. U koopt een vriezer bij ons en krijgt hier gratis ijs bij. Heeft u het gratis ijs uit de vriezer verkocht, dan heeft u de vriezer terugverdiend. U vindt hier alle vriezers die wij verkopen en de pakketten ijs die u daar van ons gratis bij krijgt.

Waarom zie ik geen prijzen bij de vriezers staan?

Om onze prijzen in te kunnen zien, kunt u een account aanmaken in onze webshop. Dit kunt u doen door even te registreren op onze website. Hiermee bent u nog geen klant, maar krijgt u wel toestemming om al onze prijzen in te zien. Heeft u liever een persoonlijke prijslijst? Dan kunt u die aanvragen via info@ijsexpress.nl of 088-3747100 (WhatsApp & Telefoon).

Kan ik een vriezer in bruikleen krijgen?

Er zijn bij ons (beperkte) mogelijkheden om een bruikleenvriezer te krijgen. Wij hanteren hiervoor wel eisen m.b.t. uw afname ijs bij ons. Per vriezer hebben wij daarom een jaaromzet vastgesteld die u bij ons moet halen om in aanmerking te komen voor een bruikleenvriezer en om deze te behouden. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor een bruikleenvriezer, dan kunt u het beste contact opnemen via info@ijsexpress.nl of 088-3747100 (WhatsApp & Telefoon).

Kan ik een vriezer bij jullie huren?

Komt u niet in aanmerking voor een bruikleenvriezer, maar is een koopvriezer een te grote investering? Dan kunt u bij ons een vriezer huren. U kunt via info@ijsexpress.nl of 088-3747100 (WhatsApp & Telefoon) vragen naar onze mogelijkheden hiervoor.

Webshop

Hoe lang duurt het voor het ijs dat ik heb besteld ook geleverd wordt?

Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen het ijs bij u te leveren. Wij nemen in ieder geval binnen 1 werkdag contact met u op.

Wat zijn de verzendkosten?

In Nederland is verzending gratis vanaf €250,-. Bij een order kleiner dan €250,- betaalt u €35,- leverkosten.

Kan de bestelling geretourneerd worden?

Helaas kunnen wij het ijs dat wij geleverd hebben, niet meer retour nemen. Omdat het ijs dan niet meer in ons bezit is, kunnen wij de temperatuur van het ijs niet controleren, waardoor wij dit niet terug kunnen nemen.

Moet ik de verschillende ijsmerken los bestellen?

Nee hoor, alle ijsjes kunnen in 1x worden besteld. Dit kan via de webshop.

Ik ben gevestigd in België, kunnen jullie hier leveren?

In België leveren wij via partners. U kunt wel een order plaatsen in onze webshop. De minimale bestelling is €500,-. Daaronder wordt er €50,- leverkosten in rekening gebracht.

Kan ik vanuit België ook vriezers kopen?

Helaas is dit niet mogelijk. Wilt u een vriezer kopen van Ben & Jerry’s of OLA, dan kunt u contact opnemen met Unilever België.